Vonat felállítása

Természetesen a sebességi világrekord felállítása műszaki változtatásokat is igényelt, így például a kerékpár átmérőjét ról mm-re növelték, így csökkentve mind a kerékpár, mind a motor fordulatszámát. A vontatómotorok teljesítményét a vontatófejekben kW-ra, a mellékkocsikban pedig kW-ra növelték.
Így a szerelvény teljes teljesítményfelvétele 19,6 MW Az igazi, és egyben legkellemesebb meglepetést az újonnan kifejlesztett forgóvázak okozták, mivel még a világbajnoki sebességnél is nyugodtabb futást vonat felállítása, mint a hagyományos nagysebességű forgóvázak. A mellékkocsik egyikében rendezték be a mérőállomást, amelybe érzékelő szolgáltatta az adatokat.
Az áramszedés mellett a fékkapacitás, az üzemi hőmérséklet és a dinamikus stabilitás voltak a mérendő paraméterek. Így a tápfeszültséget ről 31 kV-ra emelték többlet transzformátorok és kondenzátorok beépítésével. Ez utóbbira a mozdony által termelt reaktív többlet energia kompenzálása miatt volt szükség.
Ezért a munkavezeték feszítőerejét 2,7 tonnáról 4 tonnára növelték, így elérve, hogy az áramszedő függőleges mozgása nem lépte túl a 25 cm-es határértéket. A pálya felépítményében viszonylag kevés változtatásra volt szükség: az íveket 30 mm-rel megemelték, a betonaljak elmozdulását pedig egy speciális spray segítségével akadályozták meg.
Bővebben: es magyarországi vasútbezárások A személyszállító vonatok leállítása után néhány vonalon a teherszállítás folytatódott. Alig egy hónap múlva a MÁV vonatpótló autóbuszokkal kiszolgált vonalain is a helyi volán társaságok vették át a személyszállítást.
A világrekord felállítása során a tervezőmérnökök számos olyan adathoz jutottak, amelyek segítségével a TGV-t felváltó új, nagysebességű szerelvények, az AGV -k konstrukciós kialakítása meggyorsítható.