Sugárhajtás

Rejtélyes légicsata az elfeledett háborúban A gép négyhengeres autómotorja nem légcsavart, hanem a legelejére beépített soklapátos légsűrítőt propellert, ventillátort forgatott.
Az azzal hátrafújt levegő a törzsorrt befedő kettős fémkúp közé áramlott.
A két kúp között hátrazúduló levegőbe fecskendezték be és izzószállal lobbantották lángra a benzint. A keletkező forró sugárhajtás keverék nagymértékben kitágult, és a hátrafújt levegővel együtt felgyorsulva áramlott tovább.
Ellenereje gyorsította fel aztán a repüléséhez elegendő sebességre a gépet.
Ezt a megoldást motorsűrítős gázsugár-hajtóműnek nevezik. Az egyik sikeres repülés végén a gép a pilóta hibájából kényszerleszállást hajtott végre, és összetört.
Ez a közzétett változatellenőrizve : Pontosság Ugrás a sugárhajtás Ugrás a kereséshez A sugárhajtómű olyan reaktív hajtású erőgépamely a hatás-ellenhatás törvényének elvén működik Newton III. A befogadó szerkezet mozgatásához szükséges tolóerőt úgy állítja elő a hajtómű, hogy munkaközegének energiaátalakítása során keletkező gázt vagy folyadékot az átalakító térhez kapcsolt fúvócsőből nagy sebességű sugárként áramoltatja ki, melynek hajtóerejével ellentétes értelmű erő erőlökés sugárhajtás, tolóerő képződik. Mivel a sugárhajtóműben jön létre a hajtómű munkaközegébe bevezetett energia átalakítása mozgási energiává, valamint a mozgáshoz tolóerő is itt képződik a kiáramló gázok reakcióerejekéntezért a sugárhajtóművet a motor és a hajtóberendezés kombinációjának nevezik.
A balesetben maga Coanda is megsérült, ezért nem repülőként, hanem aerodinamikusként és feltalálóként tevékenykedett tovább. Találmánya azonban ben újra életre kelt a több száz kilométeres bemutató repüléseket végző olasz Caproni-Campini N. Coanda szabadalmaztatott vízsótalanító eljárást, de sugárhajtás alakú repülő csészealjat is, ban pedig feltalálta a róla elnevezett Coanda-effektust.
Méghozzá azt, hogy egy lefele ívelt felület felett a felgyorsított levegő nem egyenesen fúvódik hátra, hanem követi a görbületet, "ragaszkodik" a felülethez.
Az első, szilárd hajtóanyagú puskaporos rakétával működtetett repülőgép, az Opel "Kacsa" ban emelkedett a magasba. A folyékony hajtóanyagot tartalmazó rakétájú Heinkel He - nagy titokban - júniusában, a sugárhajtás sugárhajtású He pedig Támogasd a.